αρχική σελίδα
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2021
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password

Πείτε μας τη γνώμη σας για το νέο site του Επιμελητηρίου Αρτας

Πολύ καλό
Καλό
Χρειάζεται βελτιώσεις
ΔΞ / ΔΑ
 
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ   /   ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Χρ. Σπίρτζης: Το κέντρο βάρους της ανάπτυξης θα μετακινηθεί στη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο
13/04/2017
ΠΗΓΗ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

πατήστε για μεγέθυνση

«Στις περιοχές της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που βρίσκονταν για χρόνια στην απομόνωση, θα μετακινηθεί το κέντρο βάρους της ανάπτυξης της χώρας μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας τη Μεγάλη Τετάρτηστην Κλόκοβα, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης στην κυκλοφορία της σήραγγας και οδικού τμήματος της Ιόνιας Οδού μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Όπως εξήγησε, «αυτό θα επιτευχθεί με τους νέους αυτοκινητόδρομους, την ολοκλήρωση της νέας γενιάς των έργων υποδομής και τις υπόλοιπες υποδομές που έχουμε προγραμματίσει».

Όσον αφορά στην επίσημη παράδοση της «Ιόνιας Οδού» στην κυκλοφορία, αυτή, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα γίνει από τον πρωθυπουργό, γύρω στην Πρωτομαγιά.

Συνεχίζοντας, ο υπουργός τόνισε «θα ήθελα να δώσω πραγματικά συγχαρητήρια στους συντελεστές του έργου, διότι αυτές οι σήραγγες έπρεπε με βάση το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, να παραδοθούν τον Αύγουστο» και συμπλήρωσε: «ήταν πραγματικά μία υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου στις σήραγγες της Κλόκοβας. Κατάφεραν να φτιάξουν και τη σήραγγα της Ρίζας και να είναι έτοιμη, αλλά κάποιοι λειτουργοί από το δικαστικό σώμα δεν έτρεξαν τόσο γρήγορα, όσο έτρεξε ο τεχνικός κόσμος. 'Αρα το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των δύο σηράγγων δεν είναι έτοιμο, λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων. Όμως με την τεχνική προσθήκη που έγινε, θα δοθεί η μεγάλη σήραγγα στους πολίτες πολλούς μήνες νωρίτερα, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το δρόμο και οι Αιτωλοακαρνάνες και οι Ηπειρώτες και μέρος των Επτανήσιων».

Ακόμη, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «το έργο είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση, διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο και η Πρέβεζα». Όμως όπως πρόσθεσε, «αυτές θα γίνουν, διότι το υπουργείο και οι υπηρεσίες έχουν προχωρήσει τις προετοιμασίες».

Επίσης, ανέφερε ότι «θα γίνουν τα απαραίτητα συμπληρωματικά αντιπλημμυρικά έργα και στο Μεσολόγγι και σε περιοχές της σήραγγας, για να μην έχουν οι πόλεις και οι οικισμοί τα γνωστά προβλήματα και τις καταστροφές».

Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι «επιτέλους ωρίμασε και ξεκόλλησαν τα δύο από τέσσερα τμήματα της "Παραϊόνιας" Οδού και προετοιμαζόμαστε για τον διαγωνισμό "σκούπα", προκειμένου να γίνει και αυτό το έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους πάρα πολλά χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα έργα υποδομής τα έχουμε ήδη συνεννοηθεί».

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που παραδόθηκε την Μ. Τετάρτη στην κυκλοφορία, ξεκινά από το 11ο χιλιόμετρο της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας, η οποία ονομάζεται «Κένταυρος Νέσσος» και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου, δηλαδή στον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου. Παράλληλα ενώνεται με τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας, που είναι ήδη σε κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2016.

Το τμήμα από τη σήραγγα της Κλόκοβας έως τον κόμβο του Κεφαλοβρύσου έχει μήκος 37 χιλιόμετρα. Με τη σύνδεση του με το τμήμα έως την Αμφιλοχία, δηλαδή τα 59 χιλιόμετρα που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργείται ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου συνολικού μήκος 96 χιλιομέτρων.

Ο δρόμος από την Κλόκοβα έως το Κεφαλόβρυσο διαθέτει έναν ανισόπεδο κόμβο στο Μεσολόγγι και ένα μικρότερο κόμβο στο Ευηνοχώρι.

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

  • τέσσερις γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη γέφυρα του Ευήνου ποταμού.
  • δύο δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας, με συνολικό μήκος 2.900 μέτρων και της Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μέτρων.

Ακόμη περιλαμβάνονται 11 άνω και 24 κάτω διαβάσεις και ένα υπόγειο τμήμα (Cut & Cover) μήκους 97 μέτρων.

Πλέον με αυτά τα 96 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία δεν θα ξεπερνά τα 45 λεπτά έναντι της μίας ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον δίκτυο της υφιστάμενης εθνικής οδού. Οι οδηγοί αφού διασχίζουν τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου συναντούν ύστερα από λίγα χιλιόμετρα δύο κυκλικούς κόμβους. Ο ένας τους οδηγεί στην είσοδο της σήραγγας «Κενταύρου Νέσσου» και ο δεύτερος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.

Ανά 330 μέτρα οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται -για λόγους ασφαλούς εκκένωσης- με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης μήκους 50 μέτρων, συνοδευόμενες από σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη στην κυκλοφορία έχει δοθεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων (δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χιλιομέτρων. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στα 30 λεπτά αντί μίας ώρας μέχρι πρότινος.

Πηγή: amna.gr

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Help Desk
Έκδοση Πιστοποιητικών
Πληρωμή Συνδρομών
Καρτέλα Μέλους
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας